Ik word hairstylist

Waarom word ik hairstylist

Het kappersvak is een fantastisch beroep, daarom denk jij: Ik wordt hairstylist. Je bent creatief goed bezig en ook financieel zul je niet te klagen hebben. Het hangt er natuurlijk vanaf hoe je de toekomst ziet, maar werken in een goede salon betaalt goed. En een eigen kapsalon beginnen is ook winstgevend. Want mensen moeten altijd weer opnieuw hun haar laten doen! Dus; doe je je werk goed, dan zul je er veel plezier en financieel voordeel van hebben.

Plezier in je werk

Buiten het feit dat je net zo creatief kunt werken als je wilt, is ook het contact met de klanten superleuk. Wat is er nou interessanter dan altijd maar weer andere mensen ontmoeten. Klanten uit alle lagen van de bevolking. Zo blijft het werk boeiend. Vaak praten mensen ook wat gemakkelijker als er iemand bezig is met hun haar. Dat is hartstikke gezellig en leerzaam ook!

Waarom kies je ervoor om leerling hairstylist te worden?

Het mooie van de kappersopleiding is, dat je leert in de praktijk tijdens je opleiding. Je zit dus niet constant met je neus in de boeken. Er zijn heel veel praktijklessen en bovendien ga je op een bepaald moment tijdens je opleiding ook een stage lopen in een echte salon. En omdat elke salon weer een ander systeem heeft dan de ander, leer je telkens weer wat nieuws. Juist die praktijkervaring voegt veel toe aan je kennis. Maar zeker ook de theorielessen zijn heel belangrijk! Daar leer je veel over haar en huid. Over gezondheid en ook hoe je met klanten moet omgaan. Dus niet alleen het werk is superleuk, maar ook de opleiding zelf! Veel kappers denken met plezier terug aan hun schooltijd op de kappersschool.

Wat leer je allemaal?

In eerste instantie leer je natuurlijk haar knippen, permanenten en kleurtechnieken. Maar nogmaals, dat is echt niet het enige! Ook je sociale talenten komen eraan te pas. Je leert hoe je op mensen moet reageren in zowel goede als minder goede situaties. En daarbij is het ook belangrijk dat je een goed luisterend oor hebt. Klanten komen niet om oplossingen voor hun privé-problemen, maar ze willen graag dat er soms iemand naar ze luistert.

Vertrouwen

Het woord vertrouwen zegt het al; De klant komt binnen in de salon, vertelt je wat hij of zij met zijn haar wil laten doen. Dan vertrouwt die klant jou dat je echt gaat doen wat hij verzocht heeft. Bijvoorbeeld: zet de kleur erin die je klant gevraagd heeft, of knip er niet meer vanaf dan je klant wil!

Zelfstandigheid

Ben je na je opleiding aan het werk in een salon, dan zal de baas je goed observeren. Hij zal kijken hoe je te werk gaat. Niet alleen hoe je het haar van je klanten doet, maar ook of je er aan gedacht hebt om vervolg afspraken te maken met je klant en of je producten te koop aanbied die de salon verkoopt.

Ben je bereid om te leren

Zoals in veel bedrijfstakken in het zakenleven, zijn er ook in de kapperswereld constant nieuwe ontwikkelingen. Sta daarom altijd open voor nieuwe aanpassingen, want je leert er de hele tijd weer nieuwe technieken bij.

Dit bericht is gepost in blogs. Bookmark de link.